Bucerias, Mexiko. I goda vänners lag

Fredagen den 24 november 2023, 29c och sol
 
Nu på morgonen är det 22c i lägenheten. Det är riktigt behagligt mot dessa fuktiga ca 30c som varit hittills. Det fläktar skönt och jag hade nästan glömt hur det var att inte svettas ständigt. Idag är jag lite pirrig eftersom morbror Alan landar ikväll. Det ska bli roligt med sällskap.
 
Ensam har jag inte varit dem senaste två veckorna. Jag har sällskapat med mina fantastiska, omtänksamma och roliga grannar nere vid poolen, på havet och på utflykter. Igår kväll gick vi på andra sidan vägen, smakade lokalproducerad öl och åt grymma hamburgare gjorda med bläckfisk och räkor. 80'tals pop spelades i bakgrunden och beställningarna togs och serverades av en flicka på ca 10 år som var duktigare än någon annan krögare här.
 
 
 
 
Det är bara en vecka kvar av denna femveckorsvistelse i Mexiko och jag ser fram emot några veckor hos mina föräldrar i Nanaimo för att ladda inför den låååånga resan hem till Tierp före jul. 

Kommentera inlägget här :