Bremen, Tyskland

Söndagen den 7 maj 2023, 14c och mulet

Igår kom jag fram till ställplatsen endast ett par kilometer från bror Michael, Serap, Sienna och katten Kattja en bit utanför Bremen efter 550km på vägarna från Mannheim. 

På vägen tog jag en liten omväg via Klein-Umstadt, ett litet samhälle nära Darmstadt som vi bodde i en tid mitten-slutet på 70-talet. 

(null)

Jag hittade fram till vårt gamla hus och gick en promenad med Visky utmed ängen som ledde upp till vännen Christina på den tiden. Jag minns inte så mycket från den tiden mer än mjölkchoklad på rasterna i Kindergarten, att jag lärde mig att cykla vid återvändsgränden vid huset och cykelturen som slutade med att jag kramade motorhuven på en bil nedanför backen. Minns också Christinas familjs Dobermannhundar och klasskompisen Jan som avslöjade att jag "lånat" en liten leksakshäst från dagis.

(null)

(null)

Idag cyklade Visky och jag hem till Michael med familj och tillbringade dagen dels på en liten karneval i byn men också hemma hos dem i gott sällskap och med god mat.

(null)

Visky och Sienna fann varandra, Kattja höll sig på ett säkert avstånd.

(null)

(null)

(null)

Vi ringde hem till föräldrarna i Nanaimo och fick reda på att pappa Peter ligger på sjukhus, är dålig och ska ligga kvar några dagar för undersökningar. Jobbigt att vara på andra sidan Atlanten en sådan gång. ❤️

Kommentera inlägget här :