Bucerias, Mexiko

Måndagen/tisdagen den 30/31 oktober 2023, 31c och sol
 
Inatt tackade jag tidsomställningens sömnrubbning för att det inte lät mig missa det sprakande ljusspelet som himlen bjöd på samt dånandet av åskan som hördes långt, långt borta. Det blir lugnt ett par dagar nu med utomhusaktiviteter mitt på dagen. Jag får nöja mig med morgonpromenaden på stranden, jobb tills det blir för varmt, dopp i poolen, sen mer inomhustid. Jag har inte bränt mig och har varit noggrann med solskyddsfaktor 50 men överkroppen är full av små vattniga blåsor och det känns att huden behöver vila från UV-strålarna en stund.
 
När jag inte jobbar eller läser roar jag mig med att lägga över bloggen till en fotobok som kanske kan vara rolig att ha i framtiden. Tidskrävande men roligt att återuppleva den första tiden av husbilslivet igen. Jag sneglar också på kommande aktiviteter i trakten och om jag vågar kanske jag lägger ut en blänkare på Bucerias FB sida för att kolla om flera ensamma vill hitta på en utflykt med sällskap. Fast rädslan att locka ett stolpskott bromsar det äventyret lite.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :