Niendorf, Tyskland

Tisdagen den 9 maj 2023, 23c och sol

Visky och jag rullade vidare mot Hamburg idag efter ett par tre härliga dagar med Michael, Serap och Sienna. Roligt när familj befinner sig i Europa och man råkar ha vägarna förbi. Samhället St Magnus, nära Bremen, har ordnat med fina cykelvägar som vi testade för att ta oss till och från Michaels hem. 

En höjdpunkt under dessa dagar var en 4km promenad genom Knoops Park i vacker miljö (och i sällskap av grönska full med pollen). Serap och jag kliade, snorade och nös om vartannat men det var det värt.

(null)

(null)

(null)

Mitt i parken fanns ett café och en skön sittplats en stund.

(null)

(null)

Alldeles intill ställplatsen fanns en grekisk restaurang och där passade vi på att äta alldeles för mycket.

(null)

Ikväll står jag på en camping strategiskt placerad mellan Ikea och motorvägen och som lök på laxen kommer även flygplanen in för landning strax ovanför husbilstaket. Campingen bjuder på öronproppar 😂. Då känns det ändå rimligt med EUR 48 för en natt. 

(null)

Nämen nu låter tanten bitter. Det är jag verkligen inte. Jag är så glad att kunna hälsa på familj här nära Hamburg, bl.a Helena som hälsade på oss i England i 15-årsåldern och följde med på ridläger i Wales. Jag har blivit så vänligt mottagen och det värmer hjärtat.

(null)


Kommentera inlägget här :