Bucerias, Mexiko

Lördagen den 28 oktober 2023, 31c och sol
 
Det är inte alls illa att vakna till detta varje morgon. Jag försöker att ändra min mångåriga inställning av att det ska hända någonting hela tiden till och tagga ner och leva i nuet. Jag jobbar också på att se det roliga i att göra saker ensam. Idag lyckades jag ganska bra men först bokade jag en tretimmars guidad cykeltur nästa vecka för säkerhetsskull.
 
 
Dagen började med frukost kl 08.00 i 27c på Red Apple, en våffla med nötter, banan, tranbär, smör och sirap. En stadig kopp kaffe som fick svetten att lacka samt en Green juice rundade av det hela med matkoma på balkongen som följd.
 
 
 
Resten av dagen satt jag under ett parasol vid poolen och läste/slumrade/funderade på hur jag ska få Visky att klara husbilsresor med mig igen. Han har successivt blivit mer och mer stressad av själva körningen. Otroligt synd eftersom han är ett sånt gott sällskap och verkar trivas när bilen väl stannat.
 
Sen återgick jag till att leva i nuet och inte stressa över framtiden.
 
Färgerna här är fantastiska. Jag har gått och tittat på färgglada klänningar och textilier som pryder butikerna så smakfullt. Synd att hemma i Tierp skulle de se närmast råddiga ut.
 
 

Kommentera inlägget här :