Bucerias, Mexiko. Farväl

Torsdagen den 9 november 2023, 30c och sol

Jag sitter i en luftkonditionerad japansk restaurang med gratis wifi och ska se om det går att äta fast föda och behålla det. Jisses så dålig jag blev av räkorna. Ingen höjdare i värmen.

Någon grävde av fibern till Punta Arena vilket ställer till det en del när man jobbar digitalt. Jag kör på svensk roaming nu och hoppas att det kommer igång igen snart. Morbror Alan pratade med vännen Jorge som erbjudit mig att sitta hos honom och jobba. Jag tar nog tacksamt emot erbjudandet när den svenska surfen tar slut. Jorge är konstnär och har en ateljé med otroligt fina, färgglada konstverk från flera konstnärer på orten.

(null)

Idag åkte Gillian och Neil hem till San Fransisco. Det var så roligt att ses några dagar och höra alla deras reseberättelser på land och till sjöss. Vi smidade lite planer som jag hoppas blir till verklighet nästnästa sommar.

(null)

Vi gick runt stan en del, kunde tyvärr inte smaka av lokala delikatesser så mycket men när det blir ordning på magen vet jag vart jag ska vända mig.

Nu vet jag också vart man fyndar mexikanska juveler utan att ätas levande på marknaden.

(null)

Jag har varit på många toabesök, detta var det roligaste.

(null)

Den 7 november fyllde Visky 3 år och den 8 november fyllde Alve 1 år. Saknade att krama om dem men firade dem på avstånd. ❤️

(null)


Kommentera inlägget här :