Albufeira, Portugal

Fredagen den 24 februari 2023, 15c och sol
 
Imorse tog vi sista promenaden i Nazaré för denna gång. Jag hade gärna stannat längre men skulle behöva komma åt ström snart efter nio dagars fricampande. Tandborsten, powerbanken, dammsugaren och andra batteridrivna prylar är det dåligt med ström i. På nätterna har det kommit sandblandad regn och det märks att solcellerna som driver bodelsbatterierna laddar sämre med sand på. Måste försöka böka mig upp på taket och spola av dem. Känns som ett lämpligt projekt på en camping där jag kan komma åt en stege och en slang.
 
Hejdå Nazaré, hästarna och det trevliga paret vars gård jag fick stå på!
 
 
Efter en stunds jobb på morgonen rullade vi 365km till Albufeira. Här var jag förra året efter nyår och trivdes väldigt bra. Det är roligt att komma tillbaka även om det i början kändes lite konstigt och sorgligt att ensam besöka platser som jag hade sällskap vid sist.
 
 
Början på dagens resa var sevärd med bland annat dessa getter som vallats av män och hundar lite varstans. 

 
Tyvärr mot slutet på resan kom någon timmes betalväg som kostade hela EUR 45. Det var en väldigt fin väg och jag var ensam på den nästan hela tiden. Andra hade nog koll på avgiften och valde alternativa vägar. 
 
Väl framme i Albufeira var både ställplatsen som alternativ 1 och campingen som alternativ 2 smetfulla så inatt står jag på parkeringen utanför campingen och ska hänga på låset kl 12 imorgon med förhoppning om att någon checkat ut. Om inte ska jag leta upp andra campingar.
 
 
 

Kommentera inlägget här :