Lagos, Portugal

Onsdagen den 1 mars 2023, 16c och sol
 
Det har varit riktigt kallt på nätterna, runt 4c, men på dagarna har solen skinit och vi har tagit många fina promenader runt stan. Igår gick vi hela 12km under dagen, delvis för att leta upp en affär som sålde datorprylar. Jag fick tag på en ny router eftersom min gamla slutade att fungera och datorsladd som Visky råkat bita av och fick igång allting problemfritt. Stor lättnad att den digitala arbetsplatsen blev så lätt återställd. 
 
På morgonarna har jag legat i sängen och lyssnat till mina grannars morgonprat och näbbsmattrande. (Lånad bild) Min bild kommer efter.
 
 
 
Efter teknikfix och jobb igår gick Visky och jag på promenad och stannade till i Marinan för en drink. Ett danskt/schweiziskt par satte sig vid mitt bord (Visky charmade till sig dem) och berättade att de campat i området förr om åren och rekommenderade flera ställen att besöka. Så idag åker vi till första förslaget förutsatt att det finns plats på ställplatsen alternativt campingen i Falésia. Annars åker vi vidare till nästa.
 
 
Hejdå Lagos och tack för 3 minnesvärda dagar i solen.
 
 

Kommentera inlägget här :