Albufeira, Portugal

Lördagen den 25 februari 2023, 16c och lite moln

Kvällarna kan vara lite långsamma och jag somnade med boken på bröstet runt 20.30. Det innebar att Visky ville ut tidigt och dagen började runt 06.00. Jag eldade upp varmvattnet för en dusch, slängde ut alla mattor och torkade bort all sand och hundhår. Jag smög in till campingen här bredvid och fyllde mina vattenflaskor. 

När det ljusnade gick Visky och jag en fin 7,5km runda genom Albufeira till gamla, sen nya hamnen för en kopp kaffe.

(null)

(null)

Portugiserna är väldigt etiskt lagda och en del smyckar ut sina hem på ett underbart sätt.

(null)

(null)

Det är trevligt här. Lätt att ta sig runt, man känner sig trygg och det finns massor att se om man gillar gränder, småbutiker och flera grymma stränder. Folk är hjälpsamma servitörerna är glada att se en när man kommer.

(null)

(null)

Visky var rädd för statyn men ställde upp på ett kort ändå.

(null)

Kommentera inlägget här :