Dag 132 - 136 av ca 165 Almayate, Malága

Måndag - torsdag 21- 24 februari 2022, 18-22C
 
Verkligheten i Ukraina och galenskaperna som mänskligheten utsätter andra för verkar aldrig ta slut. Det är en verklighet som är alldeles för nära och sätter perspektiv på att livet är skört och stärker min övertygelse om att vi måste ta vara på vår tid på bästa möjliga sätt, inte låta rädsla och osäkerhet hindra oss. 
 
Detta har hittills varit en intensiv vecka med jobb mellan ca kl 5 - 12, aktiviteter på stan eller vila på stranden på dagen samt mera jobb en stund på kvällarna. Det blir nog så här tills bokslutstiderna är över. Jag klagar absolut inte. Det är fantastiskt att kunna växla mellan arbete och nöjen precis varje dag. På helgerna försöker jag vara helt ledig. Stranden är fortfarande någonting som jag är helt besatt av. Jag går med hundarna runt kl 7, innan andra vandrat ut dit, låter hundarna älga runt och tränar inkallning tills de stupar. Efter den alltid lika fantastiska soluppgången runt kl 8 plockar jag lite stenar till små konstverk på campingen innan jag försvinner in till datorn igen.
 
 
I måndags kom Rob & Vera, ett engelskt/belgiskt par och hälsade på. Jag besökte på dem uppe i bergen bortom Velez-Malága med andra från campingen för någon månad sen. Då betedde sig Bailey och Visky som rabiathundar på kokain eftersom de är okastrerade, Rob & Veras små Yorkshireterriertikar likaså. Uppenbarligen gjorde vi inte bort oss alldeles trots allt och det var roligt att ses igen. Jag ville skryta med Muurikkan och denna gång blev det en skaldjurspaella med lite saffran i. Fantastiskt gott även om sällskapet fick gikt senare, som tack för kaffet. 
 
 
Igår kväll satt jag ute, lyssnade på regnet som smattrade på markisen, åt korv och stuvade makaroner med ett glas rött till. Man ska aldrig underskatta stuvade makaroner var läxan lärd. Och regnet som verkar hålla i sig dryga veckan nu stillar nog spanjorernas oro för att denna sommar kommer att drabbas av en fruktansvärd torka. Det har inte kommit en droppe sedan mellandagarna.
 
Det är några som visat intresse för Bailey, både hemma i Sverige och här i Spanien men hittils har inget lämpligt hem dykt upp. Visky kastreras den 7 mars, kanske Bailey också och vi får se om de kommer bättre överens då. Jag hoppas på att kunna hitta ett bra hem till Bailey i Sverige i april/maj ändå eftersom båda hundarna är en fröjd att vara med på tu mand hand och jag tror att de skulle trivas bättre så utan konkurrensen av varandra.
 
 

Kommentera inlägget här :