Dag 129 - 131 av ca 165 Almayate, Malága

Fredag - Söndag 18 - 20 februari 2022, 17-20C och sol/regn
 
Jag har haft lite problem med att batteriet som laddas av solcellerna inte orkar med en hel arbetsdag om jag inte är uppkopplad på direktström. Visade sig att bodelsbatteriet är från 2015 (bilen från 2017) så det är inte så konstigt att den kanske inte går så bra. Detta lilla utrymme med säkringar, batteri, ventilation, dosa till solcellerna och invertern sitter under stolen som jag har hundburarna på. Trångt och bökigt och man får riva ut halva husbilen för att komma åt. 
 
 
Jag blev rekommenderad att sätta i 2 nya batterier och fick hjälp att inhandla och montera in dessa. Blir spännande att se om dessa levererar som det är tänkt. Är klart värt de ca EUR 200 att få in flera arbetstimmar även när jag fricampar.
 
 
I lördags blev det en utflykt till Caleta, cirka 6,5 km utmed strandpromenaden från Almayate. Det var fullt med folk, barerna fulla och stränderna smyckades av en och annan soldyrkare och folk som promenerade sina hundar. Hundförbudsskylten hindrar ingen när det är lågsäsong. Plötsligt hörde vi trumslag på en gata en bit bort och gick dit för att se denna lilla parad med ca 100 barn dansa förbi.
 
 
Det var stämningsfullt och härligt att se alla glada miner.
 
 
Idag regnar det och det blir en jobbfri, serietittande dag med hundarna i knät.

Kommentera inlägget här :