Tierp eller någonstans under snö

Fredagen den 23 december 2022, snö och -5c
 
Dan före dan...
 
Eftersom jag tycker att det är extraroligt att skaffa merarbete lät jag Minin stå ute inatt när vädergudarna fick ett slag av generositet och tappade 15 cm snö på oss. Eller så var det tomten som tänkte att alla barnen ville ha en vit jul och glömde de medelålderstanterna som inte ville ha det. Jag kom in i Minin genom att värma dörrhandtaget med en värmepistol och nu står bilen och tinar upp i ett av de 5 garagen som den borde stått i redan från början. Husbilen har jag fått för mig håller värmen bättre med ett isolerande täcke av snö på så arbetet med att skotta av den har jag rationaliserat bort. 
 
 
När två timmars plogning och handskottning av gården var klart passade jag på att ta en varm dusch i det som är dusch/garderob/förvaring i husbilen. Det är lite av en procedur att tömma duschen på allt och lägga det tillfäliigt i soffhörnan/matbordet/kontoret. Duscha får man göra ultrasnabbt eftersom varmvattenberedaren endast är på 10L. Jag klagar inte, jag konstaterar bara. Mina frusna fingrar var tacksamma för duschen i alla fall, omgivningen också förmodligen.
 
 
På tal om förvaring - Lia och jag var på Ikea igår och jag fyndade en massa olika förvaringslösningar för att ta vara på oanvända väggytor i husbilen samt effektivisera förvaringen i skåp och lådor. Förutom att gör iordning 3 sorters sill och gubbröra idag ska det skruvas Ikeapaket.
 
Nu timoutar jag från datorn ett par dagar och önskar er alla en riktigt God (vit) Jul!
 

Kommentera inlägget här :