Nynäshamn

Tisdagen den 27 december 2022, molnigt och -2c
 
Julen kom och gick. Den var fantastiskt mysig i sällskap av barn och barnbarn hemma hos Lia och Filip. Tomten kom och Eddie vågade till och med krama henne.
 
 
Alve tog det hela med ro och fick flest paket av alla tror jag.
 
 
Imorse vaknade jag av en snarkande Visky som känt på sig att det varit konstiga saker på gång de senaste dagarna. Jag packade in det sista i husbilen, tömde toan, fyllde på färskvatten, fick hjälp av hyresgästen Mattias att fylla på luft i däcken, säkrade allt som satt löst i bilen och tog farväl av barn och barnbarn. 
 
 
Det var vemodigt att säga hejdå och lämna Tierp samtidigt som det sprittade i kroppen av förväntan inför den kommande resan. Jag vet att tjejerna klarar sig själva och jag känner mig helt trygg med hyresgästen i huset så det är bara att tuffa till sig, resa, jobba och njuta.
 
I Uppsala fyllde Gasolmacken på två svenska, en spansk och en kroatisk gasolflaska så nu kan kylan komma på riktigt! Vägen bar sedan till Nynäshamn. Som många gånger förr levererade min Garmin en värdelös vägbeskrivning, denna gång till Nicksta Camping i Nynäshamn. Det var mörkt, regnet duggade och jag följde Garmins röst istället för att läsa vägskyltarna. Det slutade med att jag stod i en återvändsgränd men en gångväg framför med campingen skymtandes nedanför genom skogen på andra sidan järnvägen. Det var bara att backa tillbaka i mörkret, göra om och göra rätt. 

Det blir spännande att se hur campingen ser ut i dagsljus imorgon. Även i mörkret ser det väldigt idylliskt ut, i en dal omringad av berg med höghus på.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :