Dag 46 och 47 av ca 165 Villaviciosa de Odón

Lördag och söndag den 27-28 november, 8-10C sol/regn/blåst/sol
 
Camping Madrid Arco Iris ligger mellan ingenting och ingenting.
 
 
Visky och jag har promenerat i no man's land om dagarna men det kommer nog inte att upprepas då vi imorse mötte jägare som gick på rad som gestikulerade aggressivt åt oss att gå därifrån. Hade jag vetat att det var jaktmarker (det tyckte inte receptionen var viktig info när jag frågade om det var OK att promenera där) hade jag inte haft Visky springandes lös där i timmar...
 
 
Jag kom i alla fall underfund med hur duscharna fungerar. Man lyfter och vrider inte som instruktionerna på bilden antyder utan kranen som sitter löst på väggen har ingen funktion och det är en sensor som aktiverar vattnet när man står under strålen. Det är 50% chans att man antingen blir skållad eller frostskadad. 
 
Vi får se om dagens sol piggar upp eller om Visky och jag rullar vidare imorgon istället för att vara kvar här till 1 december. Det hade varit roligt att se Madrid på hop on hop off bussar och vandra till en "skog" några kilometer härifrån som ska vara pitoresk. Men vi får se. Idag blir det i alla kontakt med Stefan för att betala räkningar där hemma samt jobb och ett par webbkurser. 
 
Det som uppmuntrade jättemycket imorse var när jag såg hur många det är som följer med på resan!
 
 

Kommentera inlägget här :