Dag 73 - 77 av ca 165 Málaga

Fredag 24 - tisdag 28 december 2021
 
Wow, vad livet kan slänga åt en allt möjligt konstigt om man utmanar det lite.
 
Vädret har varit mulet, regnigt och blåsigt under juldagarna och allas ambitiösa planer att umgås fimpades av just vädret, förkylningar samt rädslan för Covid. På julafton var jag ute och gick i egna tankar med hundarna på stranden på kvällen. När jag var så långt ifrån campingen jag kunde komma knöt sig böstet och andningen försvann. Jag kände inte igen asthmasymtomen riktigt och blev rädd vilket inte hjälpte andningen nämnvärt. Jag tog mig tillbaka till grinden på campingen flåsandes och gråtandes och togs emot av ett tyskt par som jag hälsat på många gånger de senaste veckorna. Men det finns inget ont som inte för med sig något gott visade det sig.
 
 
Ikväll är jag nöjd och trött i kroppen efter en heldag på cykeln med hundarna i sällskap av tyskarna från julafton. Vi cyklade 2 km rakt upp i bergen och hälsade på några bekanta till dem i en villa så högt man kunde komma. Trots elcykel fick jag trampa på rätt bra för att hänga med. Hundarna var fantastiskt duktiga i sin nya vagn. De bara följde med och har blivit allmänt lättsamma och följsamma. Det var otroligt härligt att lämna campingen och få lite luft under vingarna. Det ledde till planer på att våga resa vidare redan inom ett par dagar. 
 
 
 
Jag har tidigare nämnt att bo på camping en längre tid är någonting rätt speciellt. Alla sköter sig själva men man får ju vara med om en del när man blivit en "inventarie". Jag är för mig själv mest och iakttar beteenden. Efter den regniga julhelgen var alla tydligen väldigt sugna på att gå till tvättstugan för att sedan hänga tvätten för vinden vid respektive plats. I tvättstugan tog tanterna nästan till nävarna när en tömde den andres tvättmaskin när den inte dök upp i tid. Jag har sett att det är männen som tvättar bilarna medan kvinnorna hänger tvätten och skakar mattorna. Det är männen som lyfter på motoruven med en öl i näven för att jämföra hästar med grannen medan kvinnorna lastar den ihopfällbara diskkorgen med disk och vankar iväg till servicehusen. Det är männen som går med hunden på morgonen, kvinnorna på kvällen.
 
Jag har trivts väldigt bra här i Almayate men om ett par dagar bär det iväg till en camping i Algarve, Portugal efter tips från en granne. Jag kommer dock tillbaka hit innan det är dags att rulla hemåt tll våren.
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Oj vilken dramatisk julhelg! Skönt att det gick bra. Jag beundrar verkligen dig som klarat av alla svårigheter och ändå verkar ha humöret i tipp! Leena

skriven

Kommentera inlägget här :